Як це власний бренд одягу? Про труднощі і факапи.

DSC_1232

З моменту останнього посту про фотосесії пройшов майже рік. Рік, який був насичений на події. Рік, за який ми виросли з інтернет-магазину до власного шоу-руму в центрі Києва. Складний, але такий продуктивний рік!

Зараз, коли наші процеси вже майже налагоджені, я таки знайшла час для блогу. Що ж продовжу розповідати вам про нашу компанію, команду, структуру і все, що відбувається за лаштунками.

Бренду Nine вже півтора року. За цей час ми випустили 12 повноцінних колекцій, одягнули близько тисячі дівчат, близько 2 мільйонів гривень вклали у розвиток бізнесу, відкрили шоу-рум в центрі Києва, розширили виробництво. Але це все було неможливе без помилок і труднощів. От про них і розповім.)

Відсутність бізнес-плану – найбільша помилка. Я починала цю справу без чіткого плану і конкретних цілей. Я не продумала методи їх досягнення, можливі ризики і шляхи їх подолання; не думала про ринки збуту; про рентабельність; про бухгалтерію; про собівартість; реалізацію і прибуток.

У мене була велика ідея і любов до одягу. А мій “бізнес-план” виглядав орієнтовно так: купити тканину, придумати фасон, відшити, сфотографувати і продати. Все це було схоже на авантюру під гаслом “А давай спробуємо?! Хіба складно пошити сукню і продати?” Складно!

Тому рік ми набивали “шишки”, аби розібратись в тонкощах і зрозуміти, як це все працює. Я вчилась всьому: від основ в соціальному маркетингу до різновидів обробок одягу. Навіть книгу про тканинознавство прочитала. Певно, “найдовшу” книгу в моєму житті))

Зате у 2017 рік ми йдемо з короткочасними і довготривалими цілями і дедлайном по них. І щонайголовніше – ми ВЖЕ приступили до пошиву весняної колекції, про що раніше могли тільки мріяти.

DSC_7273

Собівартість колекції – це не додати і поділити. Перші дві колекції Nine автоматично були в мінусі. Бо, як виявилось, собівартість не вираховується за принципом додати витрати (тканини, фурнітура + пошив, як я це робила) і поділити на кількість одиниць. Собівартість вираховується за формулами, куди входять багато інших пунктів плюс можливі ризики. Хоча зізнатись чесно, ми часто нехтуємо формулами і випускаємо одяг в продаж із дуже малою маржою, оскільки прагнемо, аби наш одяг таки був доступним. Тому досі тестуємо різні шляхи зниження собівартості виробу, при цьому не знижуючи якість тканини і пошиву.

323

Аутсорс vs Власне виробництво. Спочатку ми планували віддавати пошив одягу на аутсорс, бо це економить час і гроші. Та, оскільки, ми шиємо лімітовану кількість (9 одиниць) не всі погоджувались на такі об’єми або виставляли ціни як за індивідуальний пошив. А ті, хто погоджувався, шив так, що нам соромно було випускати на ринок. Місяць спроб попрацювати з аутсорсом виявся марним. Тож довелось запускати своє.

А своє виробництво – це збільшення витрат в рази: оренда приміщення, комунальні послуги, закупівля техніки і всіх прикладних матеріалів, робочі моменти, людський фактор, куди ж без нього, і, звісно, найголовніше – команда!

Підбір команди – найважчий момент в бізнесі. Нам знадобилось три місяці, аби знайти професіоналів і просто близьких по духу людей.

А спочатку була армія швей, яка просто не сприймала тебе всерйоз, бо тобі лише 24 роки. І десь із десяток жінок, які робили криві стрічки, не знали, як підшити підкладку і не могли відрізнити лівий рукав від правого. Також приходили й ті, для яких ти була фінансовою подушкою безпеки, поки “ не наступить сезон на заводі морозива” або “не з’явиться омріяна робота на меблевій фабриці”. І я не жартую!

А ви просто уявіть цю постійну напругу, коли ти пообіцяв постійне оновлення асортименту, а швеї змінюються щотижня?! Я думала, що закрию бренд, так і не відкривши його.

Відшивати частинами – найбільший факап у виробництві. Аби випускати часто колекції, при цьому не збільшуючи виробництво, ми змушені були відшивати одяг поетапно. На момент виходу колекції ми відшивали розмірну сітку: XS, S, M, а потім дошивали інших шість одиниць. Втім, це часто призводило до страшенних помилок. Приміром, переплутали фасон чи довжину виробу. Та й відшив колекції тільки розтягувався.

Коли запускається пошив моделі “процесом” і всі 9 одиниць одразу, це відбувається в рази швидше і без помилок. Це колосальна економія часу, нервів і, відповідно, грошей. Перевірено нами 12-ми колекціями.

DSC_1170

Якісні тканини за доступними цінами – задача не з легких. Тканини – головна біль всіх виробників одягу. А на початку це взагалі проблема глобального масштабу. Хотілось якісних тканин, але що ж таке “якісні тканини” і де їх брати?!

По-перше, я знала тільки два магазини тканин. Один – із китайсько-корейським асортиментом. Другий – із італійськими, як виявилось, частенько бракованими стоковими тканинами за досить високу ціну. Кілька тижнів я витратила на пошук тих самих магазинів.

По-друге, це зараз я відрізню бавовну з еластаном, бавовну з поліестром, бавовну поліровану, бавовну 100% і бавовну від штапелю. Тоді ж мені було достатньо гарного принту чи кольору. А як ця тканина підійде під обраний фасон, як буде шитися або якою буде в догляді, я навіть не думала, що це важливо. А це ж просто гіперважливо! Думаю не потрібно казати, скільки часу і зайвих сил ми витратили на переосмислення колекцій.

По-третє, ринок тканин в Україні вузький і ти постійно в пошуках “особливих”, тобто таких, щоб не були на кожному кутку. Ми досі “потіємо” в пошуках тієї самої. І вже плануємо розширити географію і купувати тканини напряму в Італії.)

Платна реклама не завжди гарантує результат. Наразі ми відмовляємось від реклами в друкованих ЗМІ, від інтерв’ю за одяг, від платної реклами на сайтах, тому що вони виявились малоефективними. Для нас.
Одного разу ми подарували сукню за інтерв’ю про нас, а одного – 6000 гривень, щоб бути в підбірці луків у відомого глянця. І кожна з цих реклам дала рівно нічого. Натомість, коли ми потрапляли в підбірки без нашого відома або давали інтерв’ю, тому що ми цікаві, – це напряму впливало на продажі. Тож ми прийняли рішення витрачати гроші на рекламу у Facebook і на якісні фото для instagram. Це працює.

DSC_9054

Фотошоп не виправить все. Хоча ні, виправить, але за дуже великі гроші. Тому працювати краще одразу з професіоналами, які вміють виставляти правильно світло і робити постобробку. Коли ми економили на якості фото на сайт, то завжди чули від клієнтів наступне: “В житті ваш одяг просто неймовірний. На сайті вашому не замовляла, бо…”. На момент відкриття бренду, певно, це був правильний крок – шукати більш доступні варіанти. Хоча хто його знає? Можливо, продажі були би більшими.

Зараз, коли ми обираємо фотографа, то тримаємо в голові наступне: в Києві є доставка кур’єром і шоу-рум, а поза межами є тільки картинка на сайті.

Ось такі були наші основні труднощі і факапи. І все-таки це чудово, що вони були. Вони нас вчать, загартовують і дають поштовх рухатись вперед.

Дякую, що ви з нами!

Ваша Іра, Nine.

by Іра Сташко

8 thoughts on “Як це власний бренд одягу? Про труднощі і факапи.

  1. Инесса says:

    Как я рада, что ты вернулась в блого-эфир. Читать – одно удовольствием! Надо форварднуть эту статью Червоненко, девочке из “Время и стекло”, и прочим.

    • Іра Сташко says:

      Привіт) Дякую тобі! Ти завжди знаєш, що написати. Згадую і сміюсь) Дуже сміюсь:)))

  2. Аліса says:

    Дуже рада за бренд і за тебе особисто! Телефонуй коли що треба( собівартість, бухгалтерія…і т.д. ) і з новим роком

    • Іра Сташко says:

      Алісо, дякую тобі. Попереду ще багато роботи, обов`язково напишу! І тебе з Новим роком, аж не віриться, що він вже так скоро:)

  3. Оля says:

    Ти велика молодець!))) І я ніколи не перестану це повторювати))) Я знаю, що Nine чекає велика слава та успіх))) Я вірю у тебе та вірю у твій бренд)))

  4. Оксана says:

    Ти дуже велика молодець! Я завжди знала, що з тебе вийде щось цікаве ))) Щиро рада за твій успіх і бажаю рухатись продуктивно вперед) Good job

Напишіть відгук

Ваша пошта не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>