Лайфхаки при запуску бренду: як і на чому економити

Nine Life Hacks

Коли ми запускали бренд Nine, наш бюджет складав 100 тисяч гривень. Ми продавали з третього дня і щомісяця. Втім, цього не вистачало, щоб покрити всі витрати. І щомісяця протягом пів року ми вкладали в бізнес додатково 20-30 тисяч гривень. Через пів року і до сих пір Nine окуповує себе сам.

І ми переконані, що такого результату досягли завдяки економії. Як і на чому розповім. Такі собі лайфхаки при запуску бренду. Поїхали!

Лімітована кількість одиниць кожної моделі. Нам в цьому плані пощастило, бо філософія нашого бренду – це й так 9 екземплярів. Втім, перші три колекції були ще в меншій кількості, оскільки тоді ми тільки набивали руку і до кінця не вміли прораховувати розхід тканини. Так, деякі моделі були в 5-6 одиницях. Це нам дозволило швидко продавати, вкладати гроші в нові колекції, цим самим розширювати клієнтську базу.

Nine life hacks

Невелика лінійка одягу. При запуску бренду ми розуміли, що немає сенсу створювати десяток фасонів спідниць, костюмів і суконь. Краще випустити невелику колекцію, яка буде вирізнятись з-поміж інших. Ми зробили акцент на квітковому принту, голубому, сірому і рожевому кольорах – і “попали в яблучко”. Половина колекції розлетілась як пиріжки на третій день після відкриття бренду на нашому першому фестивалі. Іншу половину ми продали впродовж місяця. Завдяки першій колекції нас помітили, а на другу вже просто чекали клієнти.

Спочатку – фестивалі. Наші перші клієнти з’явилась саме там. Там ми отримали перші відгуки, заробили добре ім’я, завдяки чому почало діяти сарафанне радіо. А на наших останніх фестивалях вже було так: “Оо, це Nine, у мене від них блуза” або “Мам, я тобі про них розповідала. У них все в 9 одиницях”.

Шоу-руми – обов’язково. Фестивалі – це справа двох днів, і ми це розуміли. Тому поки наші соціальні мережі тільки набирали обертів, ми почали працювати з шоу-румами українських брендів під реалізацію. У випадку продажу вони забирають 30% від суми. Це було абсолютно невигідно, бо як я писала у попередньому пості, собівартість колекцій були пораховані в мінус. Втім, ми могли дивитись на одяг в шафі або продати і відшити новий. І нехай, що в мінус! На початку, мінус не так страшно, навіть нормально.

Певний час ми тестували різні шоу-руми. Втім, відмовлялись від тих, хто давав повільні результати. Ми досі отримуємо пропозиції щодо співпраці від різних шоу-румів і не тільки в Україні. Але наразі змінили підхід і працюємо вже під викуп одягу.

Перша колекція Nine

Перша колекція Nine

30 квадратних метрів для початку достатньо. Саме таким був метраж нашого першого виробництва. По мірі росту продажів, ми збільшували площу. Спочатку ми взяли додатково кімнату на 15 квадратів для зберігання тканин і фурнітуру, щоб збільшити кількість робочих місць. І тільки нещодавно переїхали в значно більше приміщення. Це сталось через півтора року, коли це було просто необхідно!

Багато речей можна навчитись самому. З часом ми почали делегувати процеси, але спочатку потрібно було налагодити процес і розібратись в усіх нюансах самому. Мій чоловік навчився обробляти фото у фотошопі, знімати і монтувати backstage зі зйомок, конструювати і збирати меблі. Я опанувала предметну зйомку і SMM.

Робота руками – так, завжди так. Ми багато що робимо самі і не боїмось цього. Наприклад, ми самі зробили кронштейни у шоу-рум і зекономили на цьому близько 7 тисяч гривень. Ми відмовились від клінінгової компанії після ремонту і заощадили близько 3 тисяч. А якщо я на виробництві, то не сиджу склавши руки, чекаючи на відшитий зразок. Я допомагаю. Приміром, пришиваю гудзики. Мій рекорд, близько 150 на добу.) І так у всьому.
Якщо додати тільки ці заощаджені кошти, то можна відшити кілька фасонів суконь. Чудово ж, правда?

Backstage зі зйомки осінньої колекції 2015

Бюджетні варіанти є завжди. Коли ми робили нашу першу зйомку, обрали одну з найдорожчих студій Києва. Тоді ж ми думали, що від найдорожчої циклорами залежить якість фото. Ми постійно тестували різні студії, а в них – білі фони чи циклорами. І скажу відверто: різниці немає. Є тільки вміння фотографа правильно виставляти світло і робити постобробку. Крапка. Тому ми знайшли бюджетну циклораму і знімаємо там.

Щодо фотографів. Спершу ми працювали з fashion-початківцями. Безперечно, це впливало на якість фото, але й це економило близько 5 тисяч на зйомці. І, як ми бачимо, незалежно від цього результат є. Фото, безперечно, важливо, але куди краще сам продукт. Тому якщо на фото одяг виглядає гірше, а в житті – це просто любов, то нехай. Головне, аби не навпаки.)

Бартер. На перших зйомках ми працювали з візажистом і моделями за бартер. І хто б що не казав, є люди, які вірять в ідею. Наразі з моделями ми працюємо за гроші (оплата погодинно) або за одяг, вони обирають самі. З візажистом – за гроші (оплата за один мейк).

Nine - бартер

Масфоловінг і маслайкінг власноруч. Перед тим, як у нас з’явилась наша власна програма для цього, перші три тисячі підписників ми здобули власноруч у прямому сенсі слова. Довго, зате безкоштовно. Також із першого дня ми вели статистику. Це показувало зріст і падіння, і це стимулювало!

Немає нічого важливішого за якість одягу і сервісу. І ми це розуміли. Як би нам не хотілось візиток із золотим тисненням, ми розуміли, що це лише візитка. Тому краще купити метр італійської бавовни, яка буде служити вірою і правдою, ніж візитку вартістю 50 грн. за одну. Ми самі створювали дизайни візиток. І тільки нещодавно дозволили собі ілюстратора, який працює наразі над єдиними стилем друкованої продукції.

Маленькі тиражі. Всі ми знаємо формулу “чим більше тираж, тим менша ціна”. Але ми досі купуємо все маленькими партіями. Спочатку взагалі починали зі 100 штук: 100 пакетів, 100 візиток, 100 бірок. Наразі збільшили мінімум: 600 бірок, 1000 візиток, 200 пакетів великого формату, 100 малого. Звісно, ми можемо закуповувати тисячами одразу і на перспективу. Та щоб було зрозуміло, 200 пакетів нам обійшлось в 6430 гривень (ми говоримо про наші новенькі картонні). Якщо зробити одразу тисячу, ціна за один зменшиться в рази, але разова оплата сягатиме близько 20.

Наш шоу-рум в Osobnyak

Наш шоу-рум в Osobnyak

Кількість не означає якість. У нас був маленький кейс на заробітні платні, тож багато нових професій довелось опановувати самотужки і опановуємо досі. І це реально. Більше того, це працює. Щодо виробництва: краще брати спеціалістів своєї справи. Тоді можна знайти золоту середину і будувати роботу так, щоб це було вигідно.

Власний магазин – чудово, але не одразу. Ми відкрили шоу-рум тоді, коли кількість доставок з примірками по Києву зросла до такого піку, що ми займались цим постійно. А частину клієнтів почали втрачати, оскільки вони хотіли прийти лише в магазин. Тоді стало зрозуміло, що час настав.

Все це дало змогу випускати нові колекції майже щомісяця. А з літа поповнювати шоу-рум ще й новинками щотижня. Якщо говорити в цифрах, то таким чином ми зекономили близько 500 тисяч гривень. І попри всі наші досягнення за цей час ми продовжуємо таку політику, а всі зароблені гроші й надалі вкладаємо у розвиток бренду.
Дякую, що ви з нами!

by Іра Сташко

Напишіть відгук

Ваша пошта не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>